Poleć znajomemu
Drukuj
PDF
Statusy na stronie www.kierowca.pwpw.pl wyświetlają się jeszcze przez 40 dni od momentu odebrania dokumentu z urzędu. Następnie sprawa dotycząca odebranego dokumentu jest usuwana z systemu.
Jesteś tutaj: Strona główna > Odbiór prawa jazdy
Prawo jazdy odbieramy w Wydziale Komunikacji Starostwa Powiatowego lub Urzędu Miasta właściwego dla miejsca naszego stałego zameldowania.
Po pozytywnie zdanym egzaminie Wojewódzki Ośrodek Ruchu Drogowego, w którym zdawaliśmy egzamin, wysyła do Wydziału Komunikacji Starostwa Powiatowego lub Urzędu Miasta właściwego dla miejsca naszego stałego zameldowania komplet dokumentów:
-
wniosek o wydanie prawa jazdy (wniosek wypełniamy zapisując się na kurs prawa jazdy w Ośrodku Szkolenia Kierowców - formularz, wzór wypełnionego wniosku oraz objaśnienia do wniosku znajdziesz w zakładce wymagane dokumenty)
-
zaświadczenie lekarskie o braku przeciwwskazań zdrowotnych do kierowania pojazdami
-
zaświadczenie o ukończeniu kursu wydane przez Ośrodek Szkolenia Kierowców
-
zdjęcie
-
zaświadczenie o pozytywnym wyniku egzaminu wydane przez Wojewódzki Ośrodek Ruchu Drogowego
Pełną listę Wydziałów Komunikacji z woj. śląskiego znajdziesz w zakładce ważne adresy. Wydział Komunikacji sprawdza dokumenty i przesyła dane do Polskiej Wytwórni Papierów Wartościowych celem wykonania dokumentu.
Status sprawy można sprawdzić na stronie: www.kierowca.pwpw.pl.
Wystarczy podać numer PESEL, imię (wpisujemy tylko pierwsze imię) i nazwisko (w przypadku podwójnych nazwisk wpisujemy pierwsze nazwisko lub oba nazwiska oddzielone spacją lub myślnikiem).
Czas oczekiwania na prawo jazdy wynosi według prawa do 30 dni. W praktyce zazwyczaj dokument jest gotowy do odebrania w ciągu 2-3 tygodni.
Na stronie www.kierowca.pwpw.pl otrzymujemy jedną z 3 informacji:
1. Przyjęto wniosek - trwa postępowanie administracyjne - status informuje, że trwają czynności wyjaśniające i sprawdzające dane wnioskodawcy lub też dokument jest już w trakcie produkcji w PWPW S.A.
2. Przyjęto dokument w urzędzie, dokument do odbioru - status informuje, że możemy udać się do Wydziału Komunikacji po odbiór dokumentu.
3. Niepoprawne dane, brak spraw w toku lub dokument wydany - status wyświetla się gdy:
- na stronie wprowadzono błędne dane
- wniosek nie został jeszcze wprowadzony do systemu (w celu uzyskania wyjaśnień należy skontaktować się z Wydziałem Komunikacji właściwym dla miejsca naszego stałego zameldowania)
2. Przyjęto dokument w urzędzie, dokument do odbioru - status informuje, że możemy udać się do Wydziału Komunikacji po odbiór dokumentu.
3. Niepoprawne dane, brak spraw w toku lub dokument wydany - status wyświetla się gdy:
- na stronie wprowadzono błędne dane
- wniosek nie został jeszcze wprowadzony do systemu (w celu uzyskania wyjaśnień należy skontaktować się z Wydziałem Komunikacji właściwym dla miejsca naszego stałego zameldowania)
- dokument został już wydany.
Statusy na stronie www.kierowca.pwpw.pl wyświetlają się jeszcze przez 40 dni od momentu odebrania dokumentu z urzędu. Następnie sprawa dotycząca odebranego dokumentu jest usuwana z systemu.