X

kwalifikacja wstępna
szkolenia okresowe
U NAS NAJSZYBCIEJ !!!
EGZAMIN EXPRESS



Nadsterowność wzbudza strach w pasażerach. Podsterowność – w kierowcy.

Jesteś tutaj: Strona główna > Znaki drogowe > Dodatkowe znaki dla kierujących tramwajami

Dodatkowe znaki dla kierujących tramwajami

Dodatkowe znaki dla kierujących tramwajami. Znaki AT-1 do AT-5 są umieszczane po prawej stronie toru, nad torem przeznaczonym dla danego kierunku ruchu albo między torami na słupach sieci trakcyjnej — w odległości od 50 m do 200 m od miejsca niebezpiecznego. Zobowiązują one kierujących tramwajami jadących torem, przy którym są umieszczone, do zachowania szczególnej ostrożności.
Znaki BT-1 do BT-4 są umieszczane nad torem lub po prawej stronie toru przeznaczonego dla danego kierunku ruchu.

INNE RODZAJE ZNAKÓW KLIKNIJ NA ZNAK, ABY PRZECZYTAĆ OBJAŚNIENIE
AT-1 Sygnalizacja świetlna. Ostrzega o zbliżaniu się do miejsca, w którym ruch tramwajów jest kierowany za pomocą trójbarwnej sygnalizacji świetlnej AT-1 AT-2 Sygnalizacja świetlna wzbudzana. Ostrzega o zbliżaniu się do skrzyżowania, na którym tramwaj wzbudza wydzieloną dla siebie fazę AT-2 AT-3 Niebezpieczny zjazd. Ostrzega o znacznym spadku podłużnym toru tramwajowego, o wartości podanej na znaku. AT-3
AT-4 Stromy podjazd. Ostrzega o znacznym wzniesieniu toru tramwajowego, o wartości podanej na znaku AT-4 AT-5 Ruch kolizyjny. Ostrzega o zbliżaniu się do skrzyżowania z sygnalizacją świetlną, na którym skręcający motorniczy, opuszczając skrzyżowanie, jest obowiązany ustąpić pierwszeństwa uczestnikom ruchu poruszającym się w kierunku na wprost AT-5 BT-1 Ograniczenie prędkości. Oznacza zakaz przekraczania prędkości określonej na znaku liczbą kilometrów na godzinę przez kierującego tramwajem jadącego torem, przy którym jest on umieszczony. Zakaz obowiązuje od miejsca umieszczenia znaku do najbliższego skrzyżowania (rozwidlenia) torów lub miejsca ustawienia znaku BT-2 BT-1
BT-2 Koniec ograniczenia prędkości. Oznacza koniec zakazu przekraczania prędkości określonej na znaku liczbą kilometrów na godzinę przez kierującego tramwajem jadącego torem, przy którym jest on umieszczony BT-2 BT-3 Blokada zwrotnicy. Oznacza zakaz wjazdu kierującego tramwajem pod urządzenie sterujące zwrotnicą, aż poprzedni tramwaj nie opuści zwrotnicy BT-3 BT-4 Stop — zwrotnica eksploatowana jednostronnie. Oznacza zakaz wjazdu kierującego tramwajem na zwrotnic´ bez zatrzymania się przed zwrotnicą i obowiązek sprawdzenia, czy położenie iglicy jest prawidłowe BT-4